NL / EN
  • Programma
  • Bezoek
    • Toegankelijkheid
    • Bereikbaarheid
    • Veelgestelde Vragen
    • Ticketvoorwaarden
  • Algemeen
  • Nieuws
  • Programma
  • Bezoek
    • Toegankelijkheid
    • Bereikbaarheid
    • Veelgestelde Vragen
    • Ticketvoorwaarden
  • Algemeen
  • Nieuws
  • NL / EN

Veelgestelde Vragen

VEELGESTELDE VRAGEN AFGELASTING FESTIVAL CLASSIQUE 2020

Waarom gaat Festival Classique 2020 niet door?
Vanwege de uitbraak van het coronavirus en de maatregelen die door de Rijksoverheid getroffen zijn om de pandemie te beteugelen, kan Festival Classique niet plaatsvinden van 17-21 juni 2020.

Wordt Festival Classique verzet?
Ja, de volgende editie van Festival Classique vindt plaats van 16 t/m 20 juni 2021.

Wat zijn de gevolgen voor mij?
Reeds gekochte kaarten voor La Traviata, opera aan zee worden gerestitueerd. Hoewel de maatregelen tegen de verspreiding van COVID-19  stapje voor stapje versoepelen, kunnen we ons nog geen beeld vormen hoe de situatie er over een jaar uit zal zien. Kunnen we doorgaan in de huidige opzet van de strandopera? Welke capaciteit kunnen we aanhouden? Wat gaat de RIVM-richtlijn voor grote koren inhouden? Vragen waarop we nu geen antwoord hebben. De cultuursector is zwaar getroffen door de gevolgen van de maatregelen tegen het coronavirus. Daar bovenop heeft de verdeling van de subsidiegelden Kunst en Cultuur 2021-2024 voor sommige partners van het festival negatief uitgepakt, ook voor partijen die een rol spelen in de totstandkoming van de strandopera. We weten nog niet welke gevolgen dit gaat hebben.

Festival Classique is voornemens om in juni 2021 wederom een prachtige strandproductie te organiseren. Maar het concept en de opzet zouden door de hierboven beschreven ontwikkelingen anders kunnen zijn dan verwacht. Om teleurstelling te voorkomen, hebben we daarom besloten om alsnog over te gaan tot teruggave van het aankoopbedrag van de kaarten (exclusief service- en transactiekosten).

Hoe kan ik restitutie aanvragen?
Alle kaartkopers hebben een persoonlijke email ontvangen waarmee het aankoopbedrag teruggevraagd kan worden. Heb je deze mail niet ontvangen, dan is de mail waarschijnlijk in je SPAM box terecht gekomen. Neem in dit geval contact met ons op via festival@festivalclassique.nl  onder vermelding van het referentienummer dat op je ticket(s) staat,  je naam en contactgegevens. 

Ik wil graag iets extra’s doen, wat zijn de mogelijkheden?
Je kunt Festival Classique extra steunen door (een deel van) het aankoopbedrag om te zetten in een eenmalige donatie aan Stichting Vrienden van Festival Classique. Laat dit via e-mail aan ons weten, festival@festivalclassique.nl met vermelding van het referentienummer dat op je ticket staat, naam en contactgegevens.

Staat je vraag hier niet tussen?
Mocht jouw vraag er niet tussen staan, stuur gerust een mail naar festival@festivalclassique.nl dan beantwoorden wij jouw vraag zo spoedig mogelijk.

Is Festival Classique ook telefonisch bereikbaar?
Onze medewerkers werken momenteel veel vanuit huis. Daardoor zijn we telefonisch niet goed bereikbaar en communiceren we per e-mail via festival@festivalclassique.nl. We handelen alle mails zorgvuldig af, het kan echter iets langer duren voordat je een antwoord ontvangt

Contact

Festival Classique

Binckhorstlaan 36 (M206)

2516 BE Den Haag

070 383 42 30

festival@festivalclassique.nl

Volg ons

Nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van voorstellingen, speciale acties en de voorverkoop? Schrijf je dan nu in!

Festival

  • Partners

  • Pers

  • Downloads

  • Privacy Statement

  • Contact