Ik heb geen e-tickets ontvangen. Wat nu?
Indien je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, kan het zijn dat de e-mail niet door je spamfilter is gekomen. Controleer eerst of de e-mail zich in de spamfolder bevindt. Zo niet, dan kun je het ticket eenvoudig terugvinden via Your Ticket Provider.
Kan ik mijn kaarten retourneren of ruilen?
Eenmaal gekochte kaarten kunnen niet worden geruild voor een andere voorstelling. Er wordt geen geld gerestitueerd. Je kunt je kaarten wel aan een ander geven. TIP: sluit bij aankoop van je ticket een annuleringsregeling (ticketgarantie) af via Your Ticket Provider. Ticketgarantie biedt de mogelijkheid om gekochte kaarten te annuleren en het aankoopbedrag terug te krijgen, zoals vermeld in de voorwaarden.
Tot wanneer kan ik kaarten kopen?
Tot een uur voor aanvang van een voorstelling kun je kaarten online kopen (mits beschikbaar). De festivalkassa is voor aanvang van elke betaalde voorstelling geopend.
Waar staat de festivalkassa?
Tijdens het festival kun je aan de kassa op het festivalterrein (ter hoogte van Strandweg 9) tickets kopen. De festivalkassa is alleen open voorafgaand aan niet-uitverkochte voorstellingen. Let op: aankoop van tickets kan alleen met PIN betaald worden. Je kunt hier ook terecht met al je vragen.
Zijn er ook (gratis) activiteiten waarvoor ik geen ticket nodig heb?
Jazeker! Veel voorstellingen, concerten en activiteiten zijn gratis bij te wonen. Hiervoor heb je geen e-ticket nodig. Bekijk deze voorstellingen in ons programmaoverzicht en klik op de filter 'GRATIS'.
Is er pauze tijdens de voorstelling?
Er zijn geen pauzes tijdens de voorstellingen. Wees op tijd want zodra de voorstelling begonnen is, kun je alleen naar binnen onder begeleiding van een festivalmedewerker en als je de medebezoekers niet stoort. Bijvoorbeeld tijdens het applaus na een programmaonderdeel. Dit gaat altijd in overleg met onze medewerkers die ter plaatse aanwezig zijn.
Is het festival toegankelijk voor mindervaliden?
Ja. Het festival vindt plaats op het strand (in het zand). We brengen loopplanken aan zodat de voorstellingen goed bereikbaar, ook als je slecht ter been bent of gebruik maakt van een rolstoel of rollator. In elke situatie, wij helpen je graag! Stuur een mail naar festival@festivalclassique.nl voor meer informatie en/of voor het boeken van een rolstoelplaats.
Zie voor meer informatie onze pagina over toegankelijkheid.
Gaat het festival door bij slecht weer?
We gaan uit van mooi weer! Maar natuurlijk kan slecht weer voorkomen. Voorstellingen worden alleen geannuleerd bij onweer of windkracht hoger dan 7. Slecht weer geeft geen recht op restitutie. Tijdens de voorstelling zijn paraplu’s niet toegestaan omdat deze het zicht op het podium voor andere bezoekers beperken. Kies bij slechter weer daarom voor een regenjas of poncho.
Krijg ik mijn geld terug bij een programmawijziging?
Het kan voorkomen dat een programma wijzigt. Festival Classique doet dan haar uiterste best om een gelijkwaardig alternatief te bieden. Een programmawijziging geeft geen recht op restitutie.
Mag ik beeld- en geluidsopnames maken?
We vinden het leuk als je een foto of korte clip van Festival Classique deelt via social media. Maar het maken van beeld- en geluidsopnames met professionele apparatuur is zonder uitdrukkelijk vooraf afgegeven toestemming van Festival Classique niet toegestaan.
Mijn vraag staat hier niet tussen, wat moet ik doen?
Stuur dan een mail sturen naar festival@festivalclassique.nl of breng tijdens het festival een bezoek aan de festivalkassa.